Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(25/10/2010 – 31/10/2010)

Στα πλαίσια της προσπάθειας για έγκυρη ενημέρωση των Δημοτών και γενικότερα του κοινού σε σχέση με τις δραστηριότητες και τις ενέργειες του Δήμου, σας αποστέλλεται το εβδομαδιαίο ενημερωτικό Δελτίο Τύπου.

~~~~~~~~~~

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ

Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου πληροφορεί το κοινό ότι μεταξύ 25/10/2010 – 31/10/2010 θα διεξάγονται τα πιο κάτω τεχνικά έργα:

Έχει ξεκινήσει η κατασκευή έργων για μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης στην περιοχή Βεργίνας.
Συνεχίζεται η ανακατασκευή πεζοδρομίων με την συνδρομή δημοτών.
Συνεχίζεται η κατασκευή πεζοδρομίων στην οδό Τούζ Χανέ (πάρκο ΕΛΔΥΚ).
Έχει ξεκινήσει η κατασκευή περίφραξης στο πάρκο Φανερωμένης και Αρτέμιδος.
Συνεχίζεται το καθάρισμα σχαρών οχετών.
Συνεχίζεται η συντήρηση εσωτερικού χώρου των αποθηκών του Πολιτιστικού Τμήματος.
Συνεχίζεται η συντήρηση του Δημοτικού Μελάθρου.
~~~~~~~~~~

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Το Οικονομικό Τμήμα του Δήμου Λάρνακας, πληροφορεί το κοινό ότι για το έτος 2010 καθώς επίσης και για τα προηγούμενα χρόνια συνεχίζει να γίνεται η εξόφληση του Δημοτικού Φόρου Ακίνητης Ιδιοκτησίας μόνο στα γραφεία του Δήμου Λάρνακας. Για το έτος 2010 από 1/10/2010 έχει προστεθεί προσεπιβάρυνση ύψους 10% επί του οφειλόμενου ποσού.

Για ότι αφορά δικαιώματα Σκυβάλων, Επαγγ. Άδειας και Άδειας Επαγγ.Υποστατικού για το έτος 2010 καθώς και για τα προηγούμενα χρόνια συνεχίζουν να γίνονται πληρωμές στα γραφεία του Δήμου Λάρνακας, σε όλες τις Εμπορικές Τράπεζες, Συνεργατικά Ιδρύματα και μέσω του διαδικτύου και της υπηρεσίας JCC.

Παρακαλείται το κοινό όπως τακτοποιεί τις οφειλές του προς το Δήμο Λάρνακας έγκαιρα και μέσα στα καθορισμένα χρονικά περιθώρια προς αποφυγή πληρωμής πρόσθετων εξόδων.

Σε περίπτωση μη παραλαβής ειδοποίησης οι δημότες καλούνται να επικοινωνούν με το Τμήμα Φόρων, τηλ. 24816543.

~~~~~~~~~~

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Η Γραμματεία του Δήμου Λάρνακας, πληροφορεί το κοινό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ακόλουθη προσφορά:

Αρ. Διαγ. 37/2010 Παροχή υπηρεσιών Επιμετρητή Ποσοτήτων για το έργο ‘Ανάπλαση της οδού Ζήνωνος Πιερίδη’ (πρώην Πλατεία Παλλάς). Ημερ.Λήξης: 22/10/2010.
Αρ. Διαγ. 39/2010 Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Δημοτικής Αγοράς και Δημοτικού Χώρου Στάθμευσης στη Λάρνακα. Ημερ.Λήξης: 18/04/2011.
Αρ. Διαγ. 36/2010 Προμήθεια φωτιστικών στο Πάρκο Αλυκής (παρά το Παττίχειο Αμφιθέατρο Λάρνακας).. Ημερ.Λήξης: 19/11/2010..

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποτείνονται στην κα. Άρτεμις Παυλικκά, τηλ. 24-816565.

Τηλλυρκώτισσα - Μιχάλης Βιολάρης

karsilama Cyprus Αντικριστός Κύπρος

"ΤΟ ΓΙΑΣΕΜΙ" ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΤΡΑΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΗΤΤΑΚΗ

Τέσσερα τζιαί τέσσερα,άννα βίσση 1995

Αγάπησα την που καρκιάς - Αλκίνοος Ιωαννίδης

Τοπογραφικός Χάρτης Κύπρου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί Λαρνακιώτες, συμπολίτες, η σελίδα είναι υπό κατασκευή και σε λίγο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να σας παρέχουμε όλες τι ςπληροφορίες που αναζητάτε για την πόλη μας, ενώ παράλληλα θα μπορούμε να δεχόμαστε τα παράπονα και τις καταγγελίες σας προκειμένου να τις σχολιάζουμε, να τις αναρτούμε για να λαμβάνουν τα μυνήματα όλοι εκείνου που απαιτείται. Επίσης θεωρούμε ότι θα γίνεται αναγνώστες μας, εάν αυτή η προσπάθεια σας αρέσει.

Αναρή

Η αναρή είναι ένα μαλακό είδος τυριού. Όταν το πρώτο στάδιο της επεξεργασίας του χαλλουμιού έχει ολοκληρωθεί και το τυρόπηγμα έχει αφαιρεθεί από τον ορό γάλακτος, ξεκινά η επεξεργασία της αναρής. Ο ορός γάλακτος θερμαίνεται με ταυτόχρονη ανάμειξη και όταν η θερμοκρασία του ορού φτάσει περίπου τους 65°C, προστίθεται φρέσκο γάλα που ονομάζεται "πρόσγαλο", σε ποσότητα 5-10% του ορού γάλακτος και η θέρμανση συνεχίζεται μέχρι βρασμού. Η αναρή ανέρχεται στην επιφάνεια και αφαιρείται με ειδικά σουρωτήρια και πιέζεται έτσι ώστε να στραγγίσει.

Μετά την ξήρανση η αναρή μπορεί να αφεθεί ανάλατη ή να αλατιστεί στην επιφάνεια και να καταναλωθεί φρέσκια ή ξερή. Μπορεί να καταναλωθεί ανάλατη με λίγο ορό γάλακτος και την προσθήκη ζάχαρης ή μελιού ή μπορεί κάποιος να την απολαύσει σε γλυκά εδέσματα, όπως αναρόπιτες ή άλλα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μπουρέκια. Η φρέσκια αλατισμένη αναρή μπορεί να καταναλωθεί όπως τα άλλα τυριά, αλλά θα πρέπει να διατηρείται στο ψυγείο. Η αποξηραμένη αναρή μπορεί να καταναλωθεί τριμμένη στα μακαρόνια, σπαγέττι και άλλα είδη ζυμαρικών. Πρόκειται για ένα αποκλειστικά κυπριακό τυρί το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως ως μέρος της μεσογειακής διατροφής, δεδομένου ότι είναι ένα προϊόν υψηλής πρωτεΐνης με χαμηλά λιπαρά. Ο αριθμός καταχώρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης εγγυάται ότι παράγεται κάτω από αυστηρές συνθήκες υγιεινής και είναι ένα προϊόν υψηλής ποιότητας που κατασκευάζεται από παστεριωμένο γάλα.


Χαλούμι

Το χαλούμι ή χαλλούμι είναι γνωστό ευρύτερα ως κυπριακό τυρί, αν και παρασκευάζεται και παράγεται και σε άλλες περιοχές π.χ. στην Αίγυπτο. Είναι ημίσκληρο τυρί, το οποίο κατασκευάζεται από μείγμα αγελαδινού και αιγοπρόβειου γάλακτος ή εξ ολοκλήρου από αιγοπρόβειο γάλα και μπορεί να ψηθεί στη σχάρα ή στο τηγάνι.

Έχει άσπρο χρώμα και σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι δεν λειώνει στην υψηλή θερμοκρασία που αναπτύσσεται κατά το ψήσιμό του.

Στην Κύπρο ήταν ήδη γνωστό πριν από την κατάκτηση της νήσου από τους Τούρκους το 1571 μ.Χ. Στον φάκελο που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας της Κύπρου ο δόγης Leonardo Dona, ο οποίος έζησε στην Κύπρο κάνει αναφορά στο Χαλλούμι (calumi) σε χειρόγραφο έγγραφο του 1556 μ.Χ.[1] Όσον αφορά την ετυμολογία της λέξεις υπάρχουν δύο εκδοχές: α) ότι παράγεται από την αρχαία ελληνική λέξη ἅλμη και β) ότι προέρχεται από τα αρχαία αιγυπτιακά μέσω τους κοπτικού ialom.

Η σημασία του τυριού αυτού στο νησί είναι πολύ μεγάλη ώστε να θεωρείται το κατ' εξοχήν κυπριακό τυροκομικό προϊόν, τόσο εντός της Κύπρου, όσο και στον υπόλοιπο Ελληνισμό και τη Δύση.

Εκκρεμεί ακόμη η κατοχύρωσή του στην Ε.Ε., καθώς προέκυψαν αρχικά κάποια προβλήματα μεταξύ των παραγωγών όσον αφορά τη σύνθεσή του, καθώς επίσης και κάποια προβλήματα με τους Τ/κ παραγωγούς των κατεχομένων που διεκδικούν την κατοχύρωση και του τουρκικού ονόματος hellim.

Η Ιστορία της Λάρνακας σε μια φωτογραφία

Συνοπτική Ιστορία της Λάρνακας

Λάρνακα

Η Λάρνακα είναι πόλη στην νοτιοανατολική ακτή της Κύπρου. Αποτελεί τη διάδοχο πόλη του αρχαίου Κιτίου, ενός από τα σημαντικά βασίλεια της αρχαίας Κύπρου, γενέτειρα μεταξύ άλλων του αρχαίου φιλοσόφου Ζήνωνα. Σήμερα αποτελεί την τρίτη σε μέγεθος πόλη του νησιού, με πληθυσμό, βάσει της απογραφής του 2001, 62997 κατοίκους (συμπεριλαμβάνονται και οι δήμοι Αραδίππου και Λειβάδια). Στη Λάρνακα βρίσκεται διεθνές αεροδρόμιο, ο κυριότερος αερολιμένας της Κύπρου.

Αρχαιότητα

Το Κίτιο, ιδρυμένο από Έλληνες αποίκους τον 14ο π.Χ. αιώνα, υπήρξε αργότερα σημαντική αποικία των Φοινίκων. Είναι, μεταξύ άλλων, γνωστό από την εκστρατεία του Κίμωνος του Αθηναίου, ο οποίος πέθανε ενώ το πολιορκούσε. Τον 1ο μ.Χ. αιώνα το Κίτιο είχε αρχίσει να εκχριστιανίζεται, ο δε Άγιος Λάζαρος, ο φίλος του Χριστού, είχε γίνει ο πρώτος επίσκοπος της πόλης. Ο Λάζαρος, που είχε διαφύγει στην Κύπρο μετά που αναστήθηκε από τον Χριστό, έζησε στο Κίτιο ως το δεύτερο θάνατό του. Ο σημαντικότερος από τους ναούς της σημερινής Λάρνακας, εκείνος του Αγίου Λαζάρου, κτισμένος γύρω στο 900 μ.Χ., πιστεύεται ότι είχε ανεγερθεί στο χώρο όπου είχε ταφεί ο άγιος. Το όνομα της πόλης, εξάλλου, προέρχεται από τη λάρνακα, δηλαδή την αρχαία πέτρινη σαρκοφάγο (δύο σαρκοφάγοι βρέθηκαν στο ιερό του ναού του Αγίου Λαζάρου κατά τη διάρκεια ανασκαφών). Πολλές σαρκοφάγοι υπήρχαν στην περιοχή της πόλης, όπου οι ανασκαφές έφεραν στο φως και ερείπια της αρχαίας πόλης του Κιτίου.

Η Αρχαία πόλη ήταν περιτειχισμένη από τα αρχαία χρόνια, τα τείχη όμως κατεδαφίστηκαν από τους Ρωμαίους. Το λιμάνι της αρχαίας πόλης ανακαλύφθηκε πρόσφατα στο εσωτερικό της σημερινής πόλης, σημάδι ότι στα αρχαία χρόνια η θάλασσα βρισκόταν προς τα μέσα.

Μεσαιωνική περίοδος

Κατά τα μεσαιωνικά χρόνια, η Λάρνακα ονομαζόταν και Αλυκές (Σαλίνες), λόγω του ότι κοντά στην πόλη βρίσκεται μεγάλη λίμνη που περιέχει θαλάσσιο νερό και που ξηραίνεται το καλοκαίρι, παράγοντας άφθονο αλάτι. Η αλυκή αυτή ήταν γνωστή από τα αρχαία χρόνια, κι αναφέρεται από τον Πλίνιο.

Κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας (1192-1489), η Λάρνακα δεν ήταν ιδιαίτερα σημαντική πόλη αλλά είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ως λιμάνι μετά το 1373, όταν το κυριότερο ως τότε λιμάνι της Κύπρου, η Αμμόχωστος, καταλήφτηκε από τους Γενουάτες.

Τουρκοκρατία

Ως σημαντικό λιμάνι, η Λάρνακα παρέμεινε και κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας (1570-1878), οπότε τμήμα της πόλης ήταν γνωστό και με την ονομασία Σκάλα, επειδή εκεί έκαναν σκάλα (σταθμό) τα καράβια. Διάφοροι Κύπριοι, Ελλαδίτες και ξένοι έμποροι διέμεναν στη Λάρνακα κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Αρκετοί από αυτούς υπηρετούσαν και ως πρόξενοι ή υποπρόξενοι ή και εμπορικοί αντιπρόσωποι διαφόρων χωρών (Αγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας, Αμερικής, Αυστρίας, και άλλων). Έτσι, η Λάρνακα ήταν, κατά την περίοδο αυτή, η πόλη των προξενείων και των εμπορευομένων και ήταν ως εκ τούτου η περισσότερο αναπτυγμένη από όλες τις κυπριακές πόλεις.




Ανεξαρτησία

Όπως και η Κύπρος ολόκληρη, έτσι και η Λάρνακα ειδικότερα, άρχισε να αναπτύσσεται με γοργό ρυθμό από την ανεξαρτησία της Κύπρου (1960) και έπειτα. Μετά την τουρκική εισβολή του 1974, η ανάπτυξη της Λάρνακας υπήρξε περισσότερο ραγδαία και εντυπωσιακή. Το κλείσιμο του διεθνούς αεροδρομίου Λευκωσίας, λόγω της εισβολής, οδήγησε στη δημιουργία του διεθνούς αεροδρομίου της Λάρνακας, στην περιοχή της αλυκής, που είναι σήμερα το μεγαλύτερο και κυριότερο από τα κυπριακά αεροδρόμια και αποτελεί ζωτικό αεροπορικό κόμβο στην περιοχή της Εγγύς και Μέσης Ανατολής. Η απώλεια, εξάλλου, του κυριότερου εμπορικού λιμανιού της Κύπρου, δηλ. της Αμμοχώστου, λόγω της τουρκικής εισβολής και κατοχής, είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αναβάθμιση του λιμανιού της Λεμεσού και, κατά δεύτερο λόγο, εκείνου της Λάρνακας. Τέλος, η απώλεια των παραδοσιακών τουριστικών περιοχών της Κύπρου (Αμμόχωστος, Κερύνεια), οδήγησε σε τουριστική αξιοποίηση άλλων περιοχών της Κύπρου περιλαμβανομένης της Λάρνακας, στην οποία κτίστηκαν πολλά σύγχρονα και πολυτελή ξενοδοχεία. Κοντά στην πόλη βρίσκονται οι κυριότερες αποθήκες πετρελαιοειδών της Κύπρου. Για όλους αυτούς τους λόγους, η πόλη της Λάρνακας γνωρίζει σήμερα μια νέα ακμή.



πηγη: Βικιπαίδεια

Μαραθώνιος Αγάπης

Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ο Μαραθώνιος Αγάπης που λαμβάνει χώρα αυτές τις ημέρες στην Λάρνακα είναι ένας ουσιαστικός και ελπιδοφόρος θεσμός. Σήμερα όμως δεν θα αναφερθούμε στο έργο και την ουσία αυτού του Μαραθωνίου αλλά στο επικίνδυνο του χώρου που πραγματοποιείται επί καθημερινής βάσεως. Και όλοι γνωρίζουμε ότι ο έρανος και κάποιες μικρές πωλήσεις προιόντων πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο στα φώτα της Τροχαίας. Η επιλογή των χώρων δεν είναι τυχαία αφού αποτελούν σταυροδρόμια αυτοκινήτων και πεζών. Και εδώ είναι το επικίνδυνο. Μεγάλοι και μικροί εθελοντές του εράνου, κινούνται ανάμεσα στα διερχόμενα αυτοκίνητα και θα πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα ( όσο διαρκεί το κόκκινο σήμα) να διεκπαιρεώσουν την αποστολή τους. Η άποψή μου είναι ότι μέχρι σήμερα από απλή τύχη και με την βοήθεια του θεού δεν θρηνήσαμε θύματα. Μήπως είναι ώρα να αφήσουμε κατά μέρος τις χαρούμενες δικαιολογίες και να υλοποιούμε αυτή την τεράστια προσπάθεια σε άλλους χώρους ή τέλος πάντων με διαφορετικές προσεγγίσεις του κόσμου; Το περίεργο είναι ότι η πολιτεία δεν αρκείται ούτε σε μια απλή σύσταση. Θα κακοκαρδίσει κανέναν. Ο ρόλος της δεν είναι και η προστασία των πολιτών; Μήπως οι υπεύθυνοι αυτού του ...θεσμού θα πρέπει να δώσουν βαρύτητα και στον τομέα της ασφάλειας; Κατά τ΄ άλλα η στήλη εύχεται στους διοργανωτέςκάθε επιτυχία!